2015 - året som var ett äventyr! Del 2

Juni 2015
Juni månad startade med en bal på Grand hotel. Jag hade beställt en underbart fin klänning, blivit blond och var redo för en underbar dag! Min önskning blev uppfylld då kvällen var så himla underbar. God mat, fina tal och underbara (och himla tjusiga) människor. 

Sedan smällde det! Den 8 Juni var det inget mindre än studentdagen!!! Det var så många tårar men ännu mera skratt och livet var underbart! Jag sprang ur Lars-Erik Larsson-gymnasiet stolt och lycklig, men i tankarna insåg jag hur mycket jag skulle sakna skolan och alla mina vänner. En speciell dag som jag aldrig vill glömma!

Efter en galen vecka med jättemycket studentfirande packade jag ännu än gång mina väskor, men denna gången tillsammans med Eddie! Vår Greklands resa var bokad och vi var båda exalterade över vår resa, som blev perfekt :D. Det var sju dagar i värmen som gick alldelses för snabbt. 

Som om det inte vore nog med äventyr så åkte jag till Bråvalla tillsammans med några tjejkompisar! 4 galna dagar med massa musik, skratt och dansande :).
 
Efter Bråvalla kom jag hem med en härlig förkylning och allmänt trött! Tror ni det stoppa mig? Tydligen inte, då jag följde med Eddie och hans vänner på ett lajv. Det var sjukt coolt och jag kan känna mig stolt när jag säger att jag har fäktats mot en ork, haha!

Juli 2015
När allt det roliga var över gick jag tillbaka till vardagen och jobbade i några veckor. Tills jag drog på mig en härlig smitta, gick ner 5kg på tre dagar, åkte till akuten och blev sängliggande i sådär två veckor. Men sen gick det tillbaka till jobbet igen haha! 
Jag fick även reda på att jag kommit in på sjuksköterskelinjen i Kristianstad och började fundera på om jag vart tvungen att flytta då. Det löste sig på ett väldigt bra sätt då Eddie kom med idéen om att jag kunde flytta in hos honom! <3

Augusti 2015
Så den 15 augusti var allt packat, jag och mina chinchillor hoppade in i bilen med Eddie efter att ha sagt hej då (låter som jag skulle försvinna förevigt haha) till mina föräldrar. Min älskade mamma grät när vi packade och min fina pappa sa "Ha ett bra liv" hahahah. Min pappa har lite speciell humor... <3 
 
Sen fick jag äntligen leva ut min dröm om att färga mitt hår i den finaste färgen... nämligen:
Jag älskar det och saknar det, men har nu sagt adjö till färgen <3

Skolan började och jag gick två veckor i Kristianstad innan jag kom in på Malmö högskola istället och bytte dit! Vilket jag är såå glad över :D. 
Om sådär 2,5 år men ja... tihihi. 

September 2015
En månad då jag pluggapluggaplugga... och fick praktisera en dag på sjukhuset! Kul 

Oktober 2015 
Jag fick en sista smak av LeL då jag fick vara med och sjunga i kören till Förklädd Gud. Men denna gången på Malmö Live med malmö symfoniorkester. Det var sååå magiskt. Att få stå där och sjunga tillsammans med gamla och nuvarande lelare, i en stor lokal med fantastisk ackustik. Helt magiskt säger jag bara.
 
Vad jag inte visste var att några veckor senare skulle jag komma tillbaka till Malmö Live. Den gången var det inte för att sjunga, utan för att vara hårmodell. Under en håla i skolan hade jag precis träffat Cornelia och gått runt med henne på Triangeln. När Cornelia precis hade gått så kommer det fram en kvinna och frågar mig om jag någon gång funderat på att vara modell. Chockad frågar jag vad hon menar och hon frågar mig då om jag vill vara hårmodell för Wella. Efter att först sagt nej ångra jag mig och leta upp henne igen för att tacka ja! Jag fick följa med till en salong som de hyrde och efter en stund var det bestämt :). Så jag fick färgat mitt hår samma dag och dagen därpå skulle jag till Malmö Live för att bli klippt på scen, och sedan gå på först en mindre catwalk, och sedan en som var 15m lång. Det var en jättetuff upplevelse som jag verkligen inte ångrar! Att vara modell för en dag är inget jag tackar nej till ju :D. 
 
November 2015
I November hade jag och Cornelia bokat en liten weekend i Stockholm! Vi hade bokat ett rum på ett hostel och biljetter för att se Bring me the horizon. Det var en otroligt rolig helg, bandet var så himla bra (som de alltid är håhå) och Stockholm var jättefint. Jag var jättenöjd och att få spendera den helgen med fina Cornelia var bara perfekt :). 
 
Men november tog inte slut där. Den 21 november hände det jag aldrig hade kunnat gissa mig till. Jag anmälde mig till Svenska grapplingligans final och fick vara med och tävla. Resultatet blev att jag nu är tvåa i Sverige i min viktklass - detta efter att ha gått en benhård match på 8 minuter. Men stolt är jag och superglad!
 
December 2015
Julen kom och jag fick fira den med min älskade sambo och familj. Det blev tre dagars julfirande med först mina föräldrar och sedan Eddies. Men det var en jättemysig jul och jag kände mig som världens lyckligaste för att ha såna underbara människor i min närhet :). 
Efter att ha funderat hårt och länge blev det att jag och Eddie firade tillsammans med Eddies kompisar hemma hos en av dem. Vi hade en jättebra kväll, med god mat och dricka, som avslutades i regnet med fyrverkerier :). Alltså ett bra slut på ett helt underbart år! 
Livet | |
#1 - - From your #1 blogg-fan:

Du anar inte hur glad jag är att det -> ä n t l i g e n <- dyker upp något!! Blev lite rörd över ditt senaste inlägg och just den biten om oss i Stockholm, haha det var verkligen en toppenhelg :>

Underbart med nya inlägg wie <3

Upp