2015 - året som var ett äventyr!

Gott nytt år på er!

Så som mitt 2015 var hade jag aldrig kunnat förutspå i början av året. Livet tog en helt annan väg än jag trodde och jag kan ärligt säga att detta året har varit något av det mest händelserika för mig. Kanske en stor anledning till att jag inte hunnit blogga, heh. Så tänkte göra en lite summering av året tillsammans med lite bilder :). Känns kul att kunna summera och tänka så himla mycket som har hänt!

Januari 2015
Jag inledde året tillsammans med Cornelia och Amanda ute i Malmö där vi dansade hela natten lång! Så en underbar start kan jag verkligen säga att det var :). Den 14 januari var första gången jag gick på en riktig grappling lektion och redan efter första träningen var jag fast. Tränaren var superbra, de andra som tränade där var himla snälla mot mig och jag kände mig så himla lycklig att fått hitta något som jag tyckte om! Det var även den månaden som jag började se ut som ett levande blåmärke efter alla träningarna haha. 

Februari 2015
I februari packade jag för första gången mina väskor för att ge mig ut i världen med bara mina vännor. Jag och några från min gymnasieklass hade bokat en resa till den vackra staden Prag! 
 Coolaste gänget eller vad ;)

Dagen efter jag hade kommit hem från Prag var dagen då jag hade min första grappling-tävling! Dock fanns det ingen i min viktklass så lilla nybörjare-Tess fick brottas med de större tjejerna som tävlade i avancerat. Men hem gick jag med 1 poäng och var lyckligast ändå :).
Och som stöd hade jag Eddie med en skadad fot! 

Mars 2015
Mars månad kom men inte stoppade det mig. Redan den 4 mars hoppade jag på en 16h bussresa tillsammans med kören från skolan för att tävla i Bad Krozingen, Tyskland. En händelserik resa men timmar av sång långt in på natten. Men tack vare allt vårt slit så kunde vi lyckligt åka hem med två silver och två guld! 
Tjejerna från barbershopen!

Och precis som efter min Pragresa hann jag vara hemma en dag innan det var dags att fylla 19-år! En bra dag blev det, när jag kom till skolan visste min lärare att det var min födelsedag och frågar om någon har sjungit för mig, när jag svarade lite besviket nej så bad han hela klassen att sjunga för mig. Såklart var det en mycket fin sång och 19-åriga Tess blev otroligt glad :).

Mycket litet visste jag att fem dagar senare skulle jag dras med på ännu ett äventyr! Denna gången bjöd Eddie med mig på en resa över Öresundsbron och till köpenhamns zoo :D. Jag var så himla lycklig och lyckligare blev jag. Eddie och jag gick vid isbjörnarna och kom ner till en tunnel där väggen och taket var av glas. Vattnet var så himla fint och blått och fick allt att se så magiskt ut. Eddie tog tag i min hand och gav mig en lapp där det stod "Tess <3". Jag vek upp lappen och inuti stod frågan "Får jag chansen på dig?" och under en ruta där det stod "Ja" över. Den dagen blev det Eddie och jag <3 
 
April 2015
Sen var det april och tillsammans kom påsken! Jag var så inne i mitt gymnasiearbete och pluggade stenhårt för att det skulle bli bra. Här fick mina äventyr ta en paus och verkligheten fick större plats. Men jag lyckades ha kul ändå och fick festa tillsammans med mina och Eddies vänner! Vilket var ett äventyr i sig ;). 
Snygga som få!

Maj 2015
Den 11 maj var det dags för konsert med min "pop och rock" grupp, som för en kväll döpte om oss till "Ignorance"! Att få stå på scen tillsammans med Cornelia, Anton och vår lärare (som fick äran att spela bas haha) var en otroligt härlig känsla! För en timme glömde jag alla besvär och kunde få göra det jag älskar, uppträda och skapa musik.
Tackar Amanda för den fina snapen <3

Fortsättning följer i nästa inlägg! 
Livet | |
Upp